Homecoming Lund
Har varit i skolan de senaste dagarna och försökt fatta (går dock inte så bra...), istället körde vi i torsdags tac(os)middag för våra faddrar från nollningen. Jag och Emma gav oss ut också handla på city gross och sedan in till stan och systemet och tgr. Dagen gick verkligen i ett! Vi åkte till Carl där vi skulle ha middagen och vid 7 droppade in och det var verkligen en superrolig kväll som avslutades på Malmös nation.

Gårdagen var inte lika rolig, men till föreläsningen tog jag mig i alla fall, sedan åkte jag hem till Carl för att hämta lite grejer men stannade och snackade med honom och Victor i typ 3 timmar haha. Sen kom Emma hit och då åt vi tacosrester (hade köpt mycket för mycket mat) och tittade på film. Bra tjej det där alltså.

Nu måste jag snart käka och börja göra mig i ordning för ikväll blir det party igen och denna gången i form av homecoming-sittning på Malmös, ska bli kul!!

The Seattle part
Onsdagkväll kom vi fram till Seattle ganska sent så hoppade i säng så vi skulle vara pigga dagen efter. Åt pannkaksfrukosten som hostellet stod för och begav oss sedan ut på stan för sightseeing. Gick först till pike place market sedan the gum wall, en vägg full med tuggumin haha, inte så trevligt. Gick för att se the underground town och en tur där och sedan för att äta mac and cheese, tyvärr blev vi rätt besvikna... Vandrade bort till stan en snabbis och sedan till space needeln och tittade på en utställning i glas som var så fin och sedan gick vi hela vägen upp till Kerry Park som ska ha den bästa utsikten över stan. Galet fint, åkte tillbaka till stan och just då kommer Anna på att hon glömde vår påse uppe i parken som alltså ligger typ på den högsta backen i hela Seattle. Det var så läskigt att åka upp dit i bil för det lutade galet mycket men som tur va var påsen kvar. På kvällen gick vi till hard rock och åt supergoda hamburgare

Andra dagen åkte vi till outleten en bit bort för att shoppa men handlade mindre än vad jag hade tänkt faktiskt. Sedan träffade vi två australienska tjejer på hotellet som vi gick ut och åt supergod pizza med. Hade en lagom skum människa i vårt rum hahaha, men kul hade vi. Dagen efter gick jag och Anna till det första starbuckset och en sväng till stan och sedan tog jag billigaste tåget någonsin till flygplatsen. Hittade en svensk tjej (eller det tog typ 10 min engelska innan vi insåg att båda var pratade svenska haha) på platsen bredvid mig, eller vi hade 4 platser för oss själva, så skönt. Hon var supertrevlig så hade sällskap nästan hela resan. Från Frankfurt som jag nästan hela vägen.

gum wall x3 // glasutställningen x2 // space needle eller rymdnålen som jag gillar att kalla den // utsikt från Kerry park // hamburgare

The stanley park and taco part
Eftersom jag missade en del av skolan när jag var borta åkte jag med Anna till universitetet på måndagen för att sätta mig och plugga och lite fick jag allt gjort. Skrev komlettering till seminariet jag missade med finaste utsikten över bergen. I Vancouver har de typ ett billigt stackbucksliknande café med supergoda bagels och french vanillas, kommer sakna det, typ drygt 20 kr för en frukost. Sedan tog vi bussen hem och till ett tacoställe vi hört skulle vara bra. Godaste tacosen jag någonsin ätit, åt en fisktacos och en tunatacos, åååååhhh.

På tisdagen gick jag lite på stan och sedan gick jag ut till Stanley park och prommenerde i ett par timmar, det var så fint väder så valde verkligen en perfekt dag. Åkte tillbaka till stan och mötte upp Anna för att gå och äta vad som skulle vara Vancouvers bästa hamburgare och gott var det. Sedan tog vi oss in till stan för att möta upp the aussies för drinkar och skridskoåkning. Det var så roligt eftersom de aldrig hade åkt innan haha. Den ena av dem hade sett snö för första gången den veckan, sjukt wierd för oss.

På onsdagen tog jag en sväng på stan och åkte hem och hämtade mina väskor för att hämta upp lite färdkost och sedan bege mig mot bussterminalen och bussen mot Seattle men mer om Seattle i nästa inlägg hehe.

vancouver skyline // hamburgare // vancouver sunset // selfie när man sightseear med sig själv // skridskoåkning // efterrätt på tacostället